Opleidingsspecifieke leerresultaten
1. De PBAGW werkt aan het bevorderen van duurzame en kwaliteitsvolle gezinsrelaties en dit op verschillende niveaus.
3. De PBAGW stemt zijn handelen af op de context en diversiteit van gezinnen.
7. De PBAGW verantwoordt en legitimeert zijn professionele handelen aan de hand van verschillende (ook internationale) wetenschappelijke kaders en good practices.
11. De PBAGW reflecteert open en kritisch over het eigen professioneel functioneren.
12. De PBAGW heeft een attitude van permanente beroepsontwikkeling en
-profilering en volgt relevante ontwikkelingen op.
Kerndoelen
1.2 Ondersteunt ouders en kinderen in het opnemen van hun verantwoordelijkheden tegenover elkaar.
|
|
1.7 Vertrekt in zijn handelen vanuit de Verklaring van de rechten van de mens, het Kinderrechtenverdrag en het Verdrag van rechten van personen met een beperking.
|
|
3.2 Coacht met respect voor de levensbeschouwelijke eigenheid en de psychosociale dynamiek van gezinnen.
|
|
7.1 Verantwoordt gemaakte keuzes op basis van ervaringskennis, actuele praktijk- en wetenschappelijke theorie (evidence based).
|
|
7.3 Ontwikkelt een gefundeerde visie op het beroepshandelen en volgt relevante ontwikkelingen op, ook in internationaal perspectief.
|
|
11.1 Denkt kritisch na over de waarden en normen van waaruit hij ondersteuning biedt en beleid vormgeeft.
|
|
12.3 Situeert zich ten opzichte van veranderende normatieve kaders, relevante ontwikkelingen en kiest positie.
|
|