Odisee | ECTS
[PRD][v1.3.0.0]
ECTS OLR & Kerndoelen

Opleidingsonderdeel (OPO): Identiteit in diversiteit 1 (JPO0R1)

Academiejaar:


Opleidingsspecifieke leerresultaten

2.   De Educatieve Bachelor in het Secundair Onderwijs creëert een positief leer- en leefklimaat en speelt in op diversiteit. Hij herkent noden op vlak van de lichamelijke en geestelijke gezondheid van de lerenden en speelt er gepast op in. Hij begeleidt attitudevorming en bereidt de lerenden voor op maatschappelijke participatie.

7.   De Educatieve Bachelor in het Secundair Onderwijs werkt zowel autonoom als teamgericht. Hij werkt samen en overlegt over de pedagogische en (vak)didactische opdracht en aanpak. Hij reflecteert met collega’s over het functioneren van het onderwijsteam.

10.   De Educatieve Bachelor in het Secundair Onderwijs informeert zich over en denkt kritisch en met een open geest na over actuele maatschappelijke thema’s en ontwikkelingen vanuit zijn rol als leraar.



Kerndoelen

2.4   Begeleidt attitudevorming en ondersteunt maatschappelijke participatie van elke leerling.
1.0   basis
7.3   Ondersteunt de onderwijsvisie van de school, ook vanuit de levensbeschouwelijke identiteit van de school.
1.0   basis
10.1   Denkt vanuit een breed maatschappelijk interpretatiekader kritisch na over heel diverse actuele samenlevingskwesties om met een open geest te dialogeren met onderbouwde argumenten.
1.0   basis
10.2   Toont verdere ontwikkeling van een eigen levensbeschouwelijke identiteit.
1.0   basis